هردو طرف به این کشمکش و در فرم جدید نیاز دارند نگاهی سریع به کشمکش رژیم اسرائیل و جمهوری اسلامی ✍️سمکو نوری

مقالات

هردو طرف به این کشمکش و در فرم جدید نیاز دارند
نگاهی سریع به کشمکش رژیم اسرائیل و جمهوری اسلامی!
کشمکش میان رژیم اسلامی و رژیم اسرائیل در پس کشتار مردم غزه افزایش پیدا کرد. این کشمکش ها تا پیش از قتل عام در غزه با همکاری حماس و اسرائیل، در پس گروههای تروریست اسلامی وابسته به جمهوری اسلامی و همچنین ضربه زدن های تایید نشده از جانب رژیم فاشیستی اسرائیل انجام می شد. تسلیح گروههای تروریست اسلامی در لبنان و یمن و عراق و سوریه از جانب جمهوری اسلامی و همچنین ترور عوامل رژیم اسلامی در داخل و خارج ایران مانند “فخری زاده و قاسم سلیمانی” و همچنین دستبرد به اطلاعات موسوم به هسته ای رژیم از جانب اسرائیل که تایید رسمی آنها در هاله ای از ابهام باقی ماند، پوشش این کشمکش ها بودند.
دقیقا چه اتفاقی افتاد؟!
روز دوشنبه، اول اپریل ۲۰۲۴، انفجاری در ساختمانی در جاده “مزدحم فایض منصور” در منطقه “مزه” غربی دمشق در سوریه، جاییکه سفارت رژیم اسلام قرار دارد، رخ داد. این ساختمان به طور کامل ویران شد که بر اساس آخرین گزارش‌ها، حداقل ۱۳ نفر از جمله دو تن از اعضای ارشد سپاه پاسداران رژیم کشته شدند. طبق همین اخبار عامل انفجار در ساختمان سفارت رژیم اسلامی در دمشق هواپیماهای اف۳۵ اسرائیل بودند که از بلندی های جولان راکت هایی را به سمت سفارت رژیم شلیک کرده اند. رژیم اسلامی در پاسخ به حمله به سفارت خود در سوریه، شب گذشته تعدادی بادکنک هوا کرد که گفته میشود ۹۹ درصد آنها خنثی شده اند.
چرا کشمکش میان این دو رژیم تروریستی در منطقه، اکنون و در این زمان، پوشش های قبلی خود را درید و وارد چنین مرحله ای شد؟ چرا جمهوری اسلامی در دوره های قبلی دست به اقدامی علیه اسرائیل نزد؟ دستبرد به اطلاعات موسوم به هسته ای رژیم از جانب رژیم اسرائیل، ترور تکنسین های هسته ای رژیم از جانب اسرائیل و همچنین ترور قاسم سلیمانی به عنوان دست راست نظامی خامنه ای که دو مورد آخر یکی رسما و دیگری به صورت غیر رسمی تایید شدند، چرا چنین بادکنک هوا کردنی از جانب رژیم را موجب نشد؟
صفوف داخلی رژیم ، طی سیلی های قبلی که از امریکا و با همکاری اسرائیل خورد، به شدت زیر فشار است. سیلی های قبلی امریکا و اسرائیل به رژیم اسلامی صف رژیم را به دو دسته تقسیم کرده بود. بخشی از انها خواهان پاسخی به این سیلی ها بودند، بخشی از آنها خواهان خویشتنداری. مزدور صادراتی و بی بی سی پناه رژیم “علی علیزاده” یکی از آن دسته از عوامل رژیم است که طی یک ویدیو که وبسایت “تسنیم” آن را بازنشر کرده است پاسخی به آن دسته از صفوف رژیم بود که خواهان برخورد نظامی به اسرائیل بودند که میگفت نباید رژیم را تحت چنین فشاری گذاشت و باید صبر کرد.
درد مشترک رژیم تروریست اسرائیل و رژیم اسلامی
قتل عام مردم غزه توسط رژیم آدمکش اسرائیل و شخص نتانیاهو می رفت که این رژیم را هم از داخل و هم در خارج زیر فشار جدی بگذارد. فشار تظاهرات ها و اعتراضات جامعه در سطح جهان، لفظ سیاسی سران دول غربی را تا حدودی عوض کرد. دول غربی برای حفظ وجه سیاسی هم باشد، به یک لفاظی دهن پرکن و توخالی علیه اسرائیل دامن زدند. غزه عملا به باتلاقی برای نتانیاهو مبدل شد.
رژیم اسرائیل با علم به قوانین بین الملل که به موجب بند ۵۱ منشور سازمان ملل در مورد اماکن موسوم به دیپلماتیک است به سفارت رژیم اسلامی حمله کرد. اهداف کوتاه مدت و بلند این اقدامات طرفین هرچه که باشد، برخی از انها را به این صورت میتوان برشمرد.
۱: تبدیل قتل عام مردم غزه به کشمکش نظامی محدود با رژیم اسلامی در فرمی جدید.
۲: گسترش دامنه کشمکش های منطقه ای و برداشتن تمرکز از قتل عام و کشتار وحشیانه مردم غزه.
۳: کمک گرفتن از رژیم اسلامی برای خارج شدن از باتلاق غزه.
۴: ساکت کردن مخالفت های داخلی در اسرائیل که علیه سیاستهای جنایتکارانه نتانیاهو در خصوص کشتار مردم در غزه به راه افتاده بود و گسترش سایه جنگ بر مردم معترض در اسرائیل.
۵: تبدیل تظاهر به مخالفت سران غرب و خصوصا امریکا با اسرائیل به حمایت آشکار از کشوری که از جانب جمهوری اسلامی مورد حمله موشکی قرار گرفته است.
۶: طرف دیگر قضیه که جمهوری اسلامی باشد نیز بیشتر از این نیز به چنین موهبتی نیاز دارد. گستراندن سایه جنگی رودرو در پس یک کشمکش دیرپاتر که در فرمی جدید عرضه میشود، و تلاش رژیم برای ساکت کردن موقتی مردم معترض است.
۷: رژیم فاشیستی اسرائیل به قیمت دادن فرصتی برای نمایش قلدری رژیم اسلامی در منطقه این “موهبت الهی” را به رژیم اسلامی داد تا در کوتاه مدت فشارها را از روی قتل عامهای این خود بردارد.
۸: بادکنک بازی رژیم اسلامی پرده ای پوشالی بر خفت منطقه ای و داخلی رژیم می گذارد، اما هیچ درجه از داد و ستد سیاسی و نظامی با رژیم اسلامی چه ازجانب اسرائیل و چه امریکا و دول غرب نمیتواند جنگ طبقاتی که در ایران علیه رژیم اسلامی در جریان است را بپوشاند.
۹: مردم استثمار شده در ایران، طبقه کارگر و مردم معترض در کمین این رژیم هستند، و این بادکنک هواکردن ها این مهم را از ذهن جامعه پاک نمیکند.
۱۰: جنگ به معنی لشکرکشی نظامی طرفین صورت نخواهد گرفت، چون رژیم اسلامی با صرف نیروی نیابتی نمیتواند وارد جنگ حتی با اسرائیلی شود که فعلا مورد حمایت امریکا نیست.
۱۱: صفوف رژیم آشفته تراز این است که بخواهند همچون جنگ ایران و عراق، هزاران نفر را برای آن بسیج کنند و این را خود رژیم بهتر از هرکسی میداند.
۱۲: در صورت درگرفتن هر تنشی جدی، مردم معترض کار این رژیم را یکسره خواهند کرد و این مهم را خیزشهای انقلابی سالهای قبل و خصوصا اعتصابات سراسری کارگری سران رژیم اسلامی را شیرین فهم کرده است.
۱۳: پاسخ اسرائیل به بادکنک بازیهای رژیم اسلامی در هر فرمی و با هر حدت و شدتی که باشد بدون چراغ سبز آمریکا نخواهد نبود.
۱۴: تمام گروهها، احزاب و دستجات دست راستی پرو غربی در صحنه سیاست در ایران خون تازه در رگهایشان به جریان افتاده است و از همکنون بر روی کشتار مردم ایران برای به قدرت نزدیک شدن حساب باز کرده اند. غافل از اینکه طبقه استثمار شده در ایران هیچکدام از احزاب و گروههای دست راستی که آلترناتیو غرب برای تداوم رژیم اسلامی در فرمی دیگر هستند را قبول ندارند و بارها دست رد به سینه آنها زده اند.