اطلاعیه شماره۲ حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست : نیاز سیل زدگان به همبستگی و همیاری مردم آزاده داخل و خارج از کشور.

کارگری

بارش شدید باران و وقوع سیل کم سابقه در استانهای مازندران، گلستان، استان مرکزی، لرستان وشهر و روستاهای خرم آباد، پل دختر، سرپل ذهاب،سقزو دیگر مناطق، تا این لحظه جان دهها نفر را گرفته و هزاران نفر مصدوم و بی خانمان شده اند. خطر شکستگی سدها بدلیل عدم لایروبی و فشار سیلاب، قطع شدن راه های عبور و مرور، آلوده شدن آب آشامیدنی و مسموم شدن چاه و سرچشمه های آب شرب جان و مال مردم این مناطق در تهدید جدی قرارداده است. خطر تبدیل شدن این رویداد به فاجعه ای انسانی بسیار بالا است. تنها روز دوشنبه در عرض چند دقیقه سیلاب در مرکز شهر شیراز جان ۱۹ نفر را گرفت و صدها نفر را مجروح و دهها اتومبیل را با خود برد. در حالیکه رهبران و روئسای رژیم اسلامی ایران بیشترشان در مرخصی و تعطیلات نوروزی در آپارتمان ویلاهای لوکس و بی خطر یا در مسافرت خارج از کشور بسر می برند. تازه بعد از چند روز از وقوع سیل، جناب روحانی رئیس جمهور حکومت اسلامی، فرموده است مقامات در محل خدمت حضور داشته باشند. سخنگوی وزارت کشورسلمان سامانی اعلام کرده است در مناطق سیل زده اکنون آرامش برقرار است و ضعیت به حالت عادی برگشته است. این بیان بیشرمانه از طریق صفحه تویتر در حالی منتشر می شود که آب آشامیدنی اکثر روستا ها از جمله روستاهای گلستان قطع است و به شهادت فیلم و یدئوهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر و دست بدست می شوند در مناطق سیل زده خبری از کمک دولتی به مردم مشاهده نمی شود و این نارضایتی و نگرانی را از زبان مردم در این ویدئوها می توان دید. اما در عوض همبستگی و همیاری مردم به سیل زدگان در سراسر ایران راه افتاده است. مردم ایران خوب به یاد دارند اگر همبستگی و موج همیاری انسانی در میان نباشد این جانوران کثیف و این مافیای ثروت ودزد و سود پرست بغییر از حمایت از ثروتمندان و صاحبان سرمایه و اختلاس گران در جهت بقای حاکمیت ننگینشان نه برای محیط زیست و نه برای جان و مال مردم ارزشی قائل نیستند و نخواهند بود.

مردم آزاده ایران!
رژیم اسلامی ایران و نهادهای دست ساز این حکومت از جمله جهاد کشاورزی، جهاد سازندگی مافیای ثروت سپاه و بنیاد خاتم الانبیا در تحریب محیط زیست، جنگل تراشی و قطع درختان این مناطق و احداث کارخانه های صنعت چوب بری و تخریب زمینها و مراتع، عدم لایروبی سدها و معابری که جاری شدن سیل و بارش بارنگی را کنترل می کند از عوامل اصلی این فجایع هستند. در نتیجه از جمهوری اسلامی و مقامات ومسئولین دزد و اختلاس گر برای حفظ محیط زیست و حفظ جان و زندگی مردم نباید متوهم بود. راه زندگی سالم و حفظ امنیت از رویدادهای طبیعی و آرامش مردم در درجه اول تداوم اعتراض و درخواست رسیدگی فوری برای جبران خسارات وارده و تامین مایحتاج از دست رفته زندگی و حفظ جان سیل زدگان و آواره های این رویداد است .همزمان تقویت آگاهی و اتحاد و همبستگی برای تامین بزیر کشیدن این رژیم و حکومتی که خود یکی از بانیان و عوامل وقوع چنین شرایطی هستند.
اما امروز و در زمان وقوع این بلای طبیعی همبستگی و کمک به سیل زدگان اولویت هر انسان شرافتمندی است. با قویترین همبستگی موجی از کاروان کمک های انسانی باید راه انداخت. این کمک و همیاری فقط مختص به مردم در داخل کشور نیست و نباید باشد. میلیونها نفر ایرانی که از دست رژیم اسلامی فرار کرده و در خارج از کشور زندگی می کنند و برای سرنگونی جمهوری اسلامی روز شماری می کنند. می توانند برای سیل زدگان و خسارت وارده به مردم مناطق سیل زده کمک و اعلام همبستگی کنند.
حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست مردم آزاده داخل و خارج از کشور را به این موج همبستگی و همیاری فرا می خواند.

زنده باد همبستگی و تعاون و همکاری مردم در داخل و خارج از کشور در کمک رسانی به سیل زدگان

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۶ فروردین