از اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران حمایت کنید! – اعلامیه حزب حکمتیست

رسانه های تصویری کارگری

همسنگر، همکار، هم طبقه ای، حمایت!

از روز دهم آبان، برای چهارمین بار اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و کامیونداران آغاز شده است. هدف اساسی این اعتصاب آزادی کلیه رانندگان زندانی و پیگیری خواستهای محقق نشده رانندگان است که در دور سوم اعتصاب وعده برآورده شدن آن داده شده بود. آزادی بی‌قید و شرط رانندگان زندانی، افزایش کرایه و اعتراض به گرانی لاستیک و لوازم یدکی از جمله خواستهای رانندگان کامیون است.

اعتصاب دور چهارم رانندگان علیرغم فشارهای مالی و امنیتی و تهدید به سرکوب رانندگان کامیون، روز ۱۰ آبان در استانها و شهرهای مختلف آغاز شد و در روز سوم اعتصاب، شهرهای دیگر به اعتصاب پیوستند. گزارش ها از اعتصاب در استانهای تهران، مرکزی، اصفهان، بوشهر، فارس، خوزستان، زنجان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، سمنان، گلستان، همدان، قزوین، خراسان ‌رضوی و سیستان و بلوچستان، خبر میدهند. همینطور کامیونداران و رانندگان کامیون و تریلی و نفتکش اینبار در شهرهای تهران، شیراز، شادگان، عسلویه، زنجان، تبریز، نجف‌آباد، دلیجان، شاهرود، آزادشهر، ملایر، قزوین، مشهد، قم، تربت‌جام، فولاد شهر، زاهدان، کازرون، بهبهان و کرمانشاه اعتصاب کردند. در کرمانشاه‌ ۳۰۰ تانکر به اعتصاب پیوستند.

دور سوم اعتصاب رانندگان ماشین سنگین که ٣٢٠ شهر و ٣١ استان کشور را در برگرفت، روز ۲۱ مهر با وعده های حکومت پایان یافت. اما بیش از ٢۶٠ کارگر اعتصابی هنوز در زندان اند. وعده های حکومت و کارفرمایان توخالی درآمد. بیشتر کامیونها و تریلی ها بدلیل نداشتن لاستیک و قطعات یدکی زمین گیرند. حکومت اسلامی و نیروهای امنیتی اش وارد جنگ فرسایشی با اعتصابات کارگری شده اند. این تاکتیک رژیم اسلامی را باید با اعمال فشار سنگین تر و همزمانی اعتصابات خنثی کنیم. همراهی چند روزه اعتصاب کارگران خطوط فنی و ابنیه راه آهن یک گام در این مسیر بود.

حزب کمونیست کارگری-حکمتیست از ناوگانهای حمل و نقل در سراسر کشور میخواهد که متحدانه از اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران حمایت کنید. وارد اعتصاب حمایتی شوید و سیاستهای ضد کارگری رژیم را درهم شکنید. اعتصاب دور چهارم مشخصا برسر آزادی فوری و بیقید و شرط رانندگان زندانی و پاسخ روشن به خواستهای رانندگان صورت میگیرد. کارگر، معلم، راننده، اتحاد، اعتصاب!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

١٢ آبان ١٣٩٧ – ٣ نوامبر ٢٠١٨