اعتراف به شکست در برابر گستردگی اعتصاب ما!

کارگری

اخیرا نامه ای افشا شده از مکاتبات وزارت اطلاعات با معاون اول دولت در رسانه ها منتشر شده که حاکی از ترس و وحشت از گسترش اعتصابات ما کارگران پروژه ای و حضور هزاران کارگر معترض در مناطق مختلف است که به اعتصاب پیوستند.
در این نامه خیلی محرمانه اعتراف کرده اند که تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت بیش از ۱۲ هزار کارگر تنها در منطقه پارس جنوبی وارد اعتصاب شده اند و علیرغم فشار و تعیین ضرب‌الاجل پنج روزه شورای تامین استان بوشهر برای بازگشت کارگران اعتصاب‌کننده به سر کارشان، تا روز هشتم اردیبهشت فقط حدود ۳۰۰ نفر به محل کار بازگشتند.
بقیه محتوای نامه هم بر گستردگی، روند صعودی و تداوم اعتصاب ما دلالت دارد.
این نامه یک اعتراف بزرگ به شکست سیاستهای سرکوب کل دستگاه حاکمیت است و نشان می دهد همبستگی و متحد بودنمان تا چه اندازه می تواند از نیروی قدرت سرکوبگران و ترفندها و فشارهای آنها بیشتر باشد.
دهه هاست محیط کارمان را به پادگان تبدیل کرده اند، کارآزموده ترین نیروهای سرکوبگر را تحت عنوان مدیر یا رییس حراست بالای سرمان گماشتند، دسته جات مخبر و جاسوس بین صفوف ما وارد کردند، هزاران شرکت تامین نیروی انسانی با ده ها نوع قرارداد را بر ما مسلط کردند تا بلکه منافع مان را از هم جدا سازند، برای صدها کارگر مطالبه گر و فعالین ما پرونده ها ساختند، صدها نفر از ما را در بلک لیست قرار دادند و بدین ترتیب بیکارمان ساختند، اخیرا و در میانه اعتصابمان هم توسط عوامل شان بازی پیمانکار خوب ـ پیمانکار بد را براه انداختند، مهلت دادند که اگر به کار بازنگردید ۴۰۰۰ نیروی جدید جایگزین تان میکنیم، جنگ تبلیغاتی راه انداختند و گفتند اعتصاب ها پایان یافته است و خلاصه آن که هر ترفند و حربه ای که می توانستند بکار بستند تا نگذارند متحد شویم و اعتصاب را به شکست بکشانند.
البته یادآور می شویم که پیشتر هم از طریق عوامل رسانه ای شان در خبرگزاری ایلنا که بازوی نهادهای امنیتی در سرکوب ما بوده و هست به شکست شان اذعان و اعتراف کرده بودند اما اکنون این نامه یک سند رسمی از نهادی امنیتی است که صراحتا می گوید مهار اعتصاب‌های کارگری ممکن نیست.
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در اطلاعیه ۲۵ اردیبهشت ماه اعلام کرد که با تهدید و خبرسازی های دروغین نمیتوانند ما را از پیگیری مطالبات برحقمان بر حذر کنند و توجه جامعه را از اعتصاب ما بردارند.
ما موفق شدیم با هوشیاری و اتحاد خود همه نقشه ها و تهدیدات را خنثی کنیم و اعتصاب را در بیش از ۱۱۰ مرکز کاری تداوم بخشیم و این خود یک موفقیت و پیروزی برای ما است که توانستیم متشکل، هدفمند و با برنامه جلو رویم.
با اتکا به این موفقیت و ضعف مشهود و عیان حکومت در برابر صف متحد ما کارگران، می توانیم با قدرت و همبستگی بیشتر پیگیر خواسته ها و مطالبات پاسخ نگرفته خود باشیم.

زنده باد اتحاد کارگران
زنده باد اعتصاب

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت
۲۹ خرداد ۱۴۰۲