اعلامیه حزب حکمتیست کارگران و مردم اراک! علیه حمله وحشیانه یگان ویژه به کارگران هپکو اعتراض کنید!

کارگری

امروز دوشنبه ٢۵ شهریور کارگران هپکو بدنبال فرصت ده روزه که به کارفرما و مسئولین استان برای حل مشکلات هلدینگ هپکو از جمله مسئله خصوصی شدن آن داده بودند، مجدداً در مرکز شهر اراک دست به اجتماع زدند و خط ریل راه آهن را مسدود کردند. کارگران از وعده های دروغ نهادهای دولتی و کارفرما و واگذاری و دست به دست کردن کارخانه و پرداخت نشدن معوقات مزدی خود اعتراض دارند. ساعاتی از اعتراض و اجتماع کارگران نگذشته بود که یگان ویژه وارد عمل شد و به بهانه باز کردن خطوط راه آهن، به صفوف کارگران معترض وحشیانه هجوم بردند. یگان ویژه و مزدوران سرمایه با دستور مقامات دولتی به سرکوب کارگران پرداختند و حدود ٣٠ الی ۴٠ نفر از کارگران اعتصابی را دستگیر و بیش از ١۵ نفر از کارگران را زخمی و روانه بیمارستان کردند.

همین چند روز پیش بود که رئیسی جنایتکار بدنبال صدور احکام بیش از یک قرن زندان برای کارگران و فعالین هفت تپه، دستور تجدید نظر داد و ریاکارانه اعلام کرد که؛ “قاطعیت اسلامی باید در باره اختلاسگران اجرا شود و حتی اگر کارگران دچار عمل مجرمانه شدند، باید با عطوفت اسلامی با آنها برخورد کرد”!؟ برخورد امروز استاندار استان مرکزی به کارگران هپکو و دستور گسیل نیروی یگان ویژه و ضد شورش برای سرکوب خونین کارگران گرسنه و معترض، نشان داد که ریاکاری اسلامی این جانوران حد و مرز ندارد. استاندار میگوید: “قبول دارم کار تغییر سهامدار به کندی پیش میرود اما بستن خط آهن غیر قانونی است، شما اجازه ندادید ۴٨ ساعت از امضای حکم مدیر عامل جدید بگذرد و دست به اعتراض زدید”!

کارگران و مردم زحمتکش اراک!
بالا کشیدن هپکو و آذر آب و به خاک سیاه نشاندن هزاران کارگر “قانونی” است، اعتراض برحق کارگر به نپرداختن دستمزدها و خصوصی سازی و قوانین ضد کارگری مترتب به آن “غیر قانونی”!؟ قانون چیزی جز انعکاس منفعت طبقه سرمایه دار نیست، قانون برای کارگر هیچ تقدسی ندارد، این “قانون” را باید به زباله دان ریخت. حرف کارگران در مقابل این جنایتکاران استثمارگر و مافیای خانوادگی و حکومتی که مراکز صنعتی و همه چیز را میان خود دست به دست میکنند، اینست که مالکیت دست هر کسی هست نباید کار و امنیت شغلی و حقوق کارگر زیر سوال برود و مضافاً اینکه کارگر باید بر مقدرات زندگی و تولید و امور شرکت از بالا تا پائین نظارت داشته باشد. تهاجم وحشیانه به کارگران شریف هپکو نباید بی پاسخ بماند. کسانی که دست کثیف شان را به روی کارگر بلند میکنند نباید بتوانند راست راست در شهر راه بروند. اینها فکر میکنند کارگران برده اند و آنها برده دار و هر غلطی که دلشان بخواهد میتوانند علیه کارگران انجام دهند. در حمایت از کارگران هپکو باید کل کارخانه وارد اعتصاب شود، به کارگران مصدوم خسارت پرداخت شود و استاندار بی عرضه و مزدور و مسئولان از کارگران رسما عذرخواهی کنند. ضروری است کارگران آذرآب و مراکز کارگری و شهرک صنعتی اراک در حمایت از کارگران دست به اقدام حمایتی و اعتصابی بزنند. خانواده های کارگران باید در مقابل استانداری و نهادهای دولتی اجتماع کنند و فوراً کارگران بازداشت شده آزاد و به مطالبات کارگران رسیدگی شود. مردم آزادیخواه و زحمتکش اراک ضروری است علیه سرکوبگران و عوامل حکومتی واکنش درخور نشان دهند و در حمایت از کارگران با ابتکارات متنوع وارد عمل شوند. کارگران صنایع مختلف و جنبش کارگری ایران باید به این عمل جنایتکارانه حکومت فاسد اسلامی سرمایه داران واکنش قاطع نشان دهد و حکومت اسلامی را از کرده خود پشیمان کند. نباید اجازه داد حکومتی تا مغز استخوان فاسد و استثمارگر و سرمایه داران طفیلی و بیکاره اینچنین علیه اعتراض برحق کارگران وارد عمل شوند، سکوت در مقابل سرکوب خشن کارگران هپکو دست کثیف دستگاه سرکوب را بازتر میکند و تنها به گسترش فضای اختناق نیرو میدهد.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست تهاجم وحشیانه به کارگران معترض را قویاً محکوم میکند و کارگران و مردم آزادیخواه اراک را به اعتراض و حمایت از کارگران هپکو و جنبش رهائی بخش کارگری فرامیخواند. کارگران بازداشت شده باید فوراً ازاد شوند. درود به کارگران هپکو! یکصدا و متحد و با قدرت همه جا فریاد بزنیم؛ درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١۶ سپتامبر ٢٠١٩- ٢۵ شهریور ١٣٨٩