هیجان زدگی یک اکس مسلمان در مجمع روزنامه ضد کمونیستی بیلد – محمود قزوینی

مقالات

روزنامه شاخص دست راستی و ضد کمونیستی آلمان، روزنامه بیلد به تازگی جلسه ای را با شرکت مقامات دولتی و سفرا و عناصر دست راستی و ارتجاعی سازمان داد. از ایران مینا احدی از سازمان اکس مسلمان به همراه عناصر جنبشهای دست راستی مورد حمایت غرب در اوکرائین، چین، هنگ کنگ و سوریه به آنجا دعوت شد و شرکت کرد و از شرکت خود در این مجمع به هیجان آمد و هیجان خود را در یک گزارش با عنوان ” هفته پر هیجان و شب ادای احترام به فعالین حقوق انسانی در برنامه Bild100″ ارائه کرد.

مراسم و مجمع روزنامه بیلد، مراسم تجلیل از عناصر لیبرال مدافع حقوق کودک و زن و آزادیهای سیاسی و محیط زیست و… در اینجا و آنجا نبوده است که معمولا توسط محافل حقوق بشری در کشورهای اروپایی تشکیل میشود، این مراسم ادبی و فرهنگی نبوده ، مراسم علمی نبوده، بلکه این مراسم تجلیل از عناصر اپوزیسیونهای دست راستی طرفدار غرب در کشورهایی است که زیر نفوذ غرب نیستند. از ثروتمندترین مرد و میلیادر روس اقای Khodorkovsky که مانند همه سرمایه داران محترم، فعالیت “حقوق بشریش” چیزی جز کلاهبرداری خصوصی و دولتی بخصوص کلاهبرداری و تخصص در نپرداختن مالیات به دولت چیز دیگری نیست ( سرمایه داری از جنس نوکیسه های ایرانی که میشناسیم) تا اپوزیسیون سوری مدافع غرب که یک پایش در داعش است و پای دیگرش در ژنرالهای گذشته ارتش اسد که در جنایتکاری هیچ دست کمی از اسد ندارند. اینها قهرمانان این مجمع و مراسم بوده اند. تنها معیار و نشان این مراسم و عناصر شرکت کننده آن تعلق به اپوزیسیون دست راستی در کشورهایی است که با غرب نیستند. نه جنبش دست راستی اوکرائین، نه جنبش سر به آمریکای هنگ کنک و نه جک و جانورهایی که در سوریه با غرب بده و بستان میکنند و نه اپوزیسیون چینی و روسی مورد حمایت غرب، نشانی از ترقی خواهی و آزادیخواهی دارند. مدعوین هم همینطور.

حداقل ۵ “قهرمان” از آن ۶ ” قهرمان” روزنامه بیلد هیچ نشانی از فعالیت حقوق بشری مرسوم در غرب مانند حقوق زنان و کودک و محیط زیست و فعالیت برای انتخابات آزاد و….را ندارند و روزنامه بیلد هم جزء محافل حقوق بشری لیبرال مرسوم در کشورهای اروپایی نبوده و نیست، بلکه بنا بر اطلاعات در ویکی پدیا این یک روزنامه شاخص کنسرواتیو و ضد کمونیستی است. روزنامه بیلد در انتخاب “قهرمان ششمش”، خانم احدی از ایران هم اشتباهی نکرده است. فعالیتهای اکس مسلمانی خانم احدی و مشی او منطبق بر سیاستهای این روزنامه است. خود این مراسم و شرکت مینا احدی در آن و هیجان زده گی او از اینکه در کنار دست راستی ترین شخصیتها و نیروها و جنبشها در جهان قرار گرفته است، گویای انتخاب درست روزنامه بیلد است.

این مجمع ارتجاعی بنابر گزارش مینا احدی یک هفته پرهیجان برای او ایجاد کرد. هیجان از دعوت در این مجمع و سلام و علیک با نمایندگان دست راستی و مرتجع ، صحبت با سفرای آمریکا و اسرائیل که مورد لطف و مرحمت روزنامه کنسرواتیو و ضد کمونیستی بیلد هستند. چیزهای دیگری که موجب هیجان خانم احدی شده است یکی حمایت از جنبش دست راستی در هنگ کنگ و رهبران عاشق آمریکا و دولت ترامپ و محافل فوق ارتجاعی در اروپا مثل روزنامه بیلد است. مینا احدی گزارش میدهد که ” روزنامه بیلد گزارش مفصل این برنامه مهم‌ را با عکسهای تک تک ما پنج نفر حاضر در برنامه ، چون Ai WeiWei از چین نتوانست بیاید، منتشر کرده است ( اوج هیجان هفته !). ما پنج نفر بدلیل ابراز همبستگی با مبارزات مردم هنگ کنگ یک عکس دسته جمعی با چتر هایی که در دست گرفته بودیم، منتشر کردیم و با این حرکت همبستگی خودمان را با مردم و جوانان هنگ کنگ اعلام کردیم ………….در این برنامه که با حضور ۱۵۰ نفر بود، با رسیدن نماینده معترضین ار هنگ کنگ، یکی از مسئولین نشریه بیلد پشت میکروفون قرار گرفت و گفت این برنامه برای ادای احترام به فعالین مدافع حقوق انسانی است کسانیکه در بدترین شرایط برای انسانیت فعالیت میکنند و ما پنج نفر را معرفی کرد و سپس خبرنگاران و عکاسان حاضر در محل عکس و گزارش تهیه کردند” ( باز هم اوج هیجان)

با توجه به اینکه جنبش دست راستی در هنگ کنگ آشکارا با پرچم آمریکا به میدان آمده است و با خواندن سرود ملی آمریکا در خیابانهای هنگ کنگ از ترامپ کمک خواسته اند تا هنگ کنگ را آزاد کند، ما نمیدانیم چترهایی که خانم احدی و بقیه به احترام این جنبش و رهبرش بالا بردند، رنگ و نشان همان جنبش را داشته است یا نه؟! اما این مسئله اهمیتی ندارد، مهم این است که خانم احدی از این تجمع ارتجاعی به وجد آمده و هنگام ورود قهرمان هنگ کنگی که مثل مینا احدی یکی از این ۶ تا قهرمان روزنامه ضد کمونیستی بیلد محسوب میشود هیجان زده شد.

در مراسم سراپا ارتجاعی روزنامه بیلد تنها جای ترامپ و پمپئو و جان بولتون مستعفی خالی بود که البته سفیرشان در آنجا حضور داشت و خانم مینا احدی با ” هیجان” با او “صحبت” کرد. روزنامه بیلد متاسفانه متوجه نبود که باید برای افزایش درجه هیجان قهرمانان خود از رهبران اصلی این قهرمانان از کاخ سفید دعوت به عمل آورد.

چیزی که برای من دردناک است، شرکت خانم احدی در این مجمع ارتجاعی نیست. او از همین سلام و علیک با سفرای آمریکا و اسرائیل و وزیر دفاع آلمان و مرتجعین دست راستی دیگر از المان و اوکرائین و هنگ کنگ و نخبگان و سردمداران حکومتهای ارتجاعی و میلیادرهای نو کیسه روس به وجد آمده و در پوست خود هم نمیگنجد، دردناک این است که او سخنگویی یک حزب کمونیستی را یدک میکشد و کادرها و رهبران آن حزب هم از شرکت او در این مجمع هیجان زده شده اند و با دایره و دنبک در دست برایش دست میزنند و هورا میکشند.

اینجا دیگر متخصصین مبحث ” سلبی و اثباتی” که در هفته های پیش در باره تاکتیک سلب و اثبات صفحه ها سیاه کرده بودند، یکجا همه با هم بار دیگر به استراتژی انقلاب انسانی و نتایج گوهربار آن سوگند یاد کردند و یک شمه از سیاست انقلاب انسانیشان را در محضر روزنامه بیلد به نمایش گذاشتند. همه میدانند که استراتژی ” انقلاب انسانی” و ” حکومت انسانی” چنین مجمعها و مراسمهای ارتجاعی و غیرانسانی را طلب میکند و از اجزای تاکتیک- پروسه آن محسوب میشود. المنتها و قهرمانان این انقلاب انسانی میتوانند از میلیادر روسی تا اکس مسلمان ایرانی، از اپوزیسیون جنایتکار سوری تا دالائی لاما چینی، از میلیادر و بورروکرات چینی طرفدار غرب تا مدافع انقلاب انسانی ایرانی و….را در برگیرد.

برای سد فریبکاری باید این حرف ساده و تکراری را هم اینجا تکرار کنم که اگر خانم احدی و یا هر انسان دیگری وارد مجمع و مراسم ارتجاعی ای میشد و بر علیه آن مراسم و مجمع و اهداف آن حرف میزد، من از نفس شرکت طرف شکایت و انتقادی نداشتم. اینجا این اکس مسلمان نه تنها از این مجمع ارتجاعی شاکی نبوده، بلکه خودش را جزئی از این مجمع ارتجاعی دانسته و برای همه ارتجاعیون دست زده و هیجان زده شده است. برای میلیادر روسی، برای مرتجع هنگ کنگی و چینی و برای کسانی که اصلا نمیداند و نمیشناسد که چه نقش سیاسی و جاسوسی در دعوای میان دسته های مختلف امپریالیستی دارند هورا کشیده است.

ارتجاع، ارتجاع میزاید. ناسیونالیسم پرو غرب و ناسیونالیسم ملی اسلامی یکدیگر را تقویت میکنند. سیاستهای ارتجاعی اکس مسلمانی مینا احدی، سیاستهای ناسیونال- اسلامی رئیس دانا و جریانات توده ای را تقویت میکند و محق جلوه میدهد و برعکس.

اینکه این حرکت مینا احدی از اجزای سیاست و مشی حزب کمونیست کارگری میباشد شکی نیست. این را قبلا حمید تقوایی در تایید مثبت ملاقات با پمپئو و خانم مسیح علینژاد بیان کرده است. اما سوال این است که آیا این حزب حاضر است کاملا در این لجنزار فرو رود. لجنزار روزنامه بیلد و پمپئو و ترامپ و آت و آشغالها و لمپنهای جامعه بورژوازی، حتی در مقابل فعالیت حقوق بشری مرسوم در محافل بورژوازی نرمالتر کشورهای غربی قرار دارد که برای محیط زیست، حقوق کودک ، زن و…کم و بیش تلاشهای لیبرالی به خرج میدهند.

امیدوارم بیش از این وارد این لجنزار نشوند و پایشان را از آن بیرون بکشند.! انتظار فعالیت کمونیستی و کارگری پیشکش.

محمود قزوینی

۱۵-۰۹-۱۹