سندیکای کارگران هفت تپه

ریشه داران را هراسی از هجوم باد نیست، چرا که آن که باد می کارد؛ توفان درو خواهد کرد !

کارگری

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ؛ حکم صادره برای رسول بداقی معلم شناخته شده اسلام شهر را قویا محکوم می کند !
ریشه داران را هراسی از هجوم باد نیست، چرا که آن که باد می کارد؛ توفان درو خواهد کرد !
دستگاه قضایی در فاصله تعطیلات نوروز، به تعطیلات نرفت و سخت مشغول بود تا با صدور دهها برگ احضاریه برای فعالان مطالبه گر معلمان کشور ازجنوب تا شمال و از شرق تا غرب ، آنچه را فرهنگیان طی تحرکات خیابانی خود کاشته بودند، درو کنند تا اقتداروقدر قدرتی خود را درسرکوب فعالان به نمایش بگذارند.
درابتداء کاروامتداد پرونده سازی ها پنج تن ازعزیزان کانون صنفی معلمان خوزستان به نام آقایان : سیامک چهرازی، بهنیا بهمئی نژاد، اقبال تامرادی، شهریار شیروانی و سرکار خانم کوکب بداغی را ابتداء احضار و بازپرسی نمایند و جلسه برگزاری دادگاه آنان را به بعد از تعطیلات نوروز موکول گردانند . جمعی از معلمان خوزستان به صورت نمادین همکارانی که احضارشده بودند را همراهی کردند و اعلان داشتند : «ما همکارانمان را تنها نمی گذاریم اگر می توانید همه ما را زندان کنید و افزودند : چنانچه پرونده فعالین صنفی خوزستان مختومه نشود، صدها معلم از خوزستان و هزاران معلم از سراسر کشور در جلسه بعدی معلمان خوزستانی را همراهی خواهند کرد.»
تا به امروز در زندان ماندن اسماعیل عبدی- محمد تقی فلاحی – هاشم خواستار معلمان شناخته شده در کنار لیست احضار معلمان تهران – گیلان – خوزستان- لرستان- خراسان- فارس- کرمانشاه – کردستان و بوشهر، راه برون رفت شما نیست بلکه چاه ویلی است که خود در آن اسیر گشته اید. برایتان راهی جز آزادی فعالان زندانی و لغو تمام احکام نمانده است .
لیست احضارها آنچنان پُرشمار می نماید که انگار حضرات به شکار همه فعالان مطالبه گر میدانی بر آمده اند از جمله خانم ها و آقایان : مریم اکبری منفرد، شهاب سلطانیان، چهار فعال حقوق ندای زنان ایران ، ناهید شقاقی، اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله – همچنین دادستانی لردگان ۹ تن از فرهنگیان به نام‌های نادر شریفی، کوروش قنبری، زادعلی محمودی، محمد سعیدی ابواسحاقی، کوروش شریفی، حمیداسحاقی، محمد امیری، غلامحسین موسوی و علی بابامیر را به دادگاه فراخوانده است. فرهنگیان شناخته شده رسول بداقی- حمید قندی- ژاله روحزاد – محمودبهشتی لنگرودی – محمودملاکی – اصلاح آزادی از معلمان مریوان – رسول کارگر فعال صنفی فرهنگیان – اخضار و حکم گرفته اند.
آنچه قابل توجه می باشد احضار آقای رسول بداقی و حمید قندی فعال صنفی معلمان و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان اسلامشهر بعد از حضور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، در کمترین زمان، حکم بدوی ایشان به شرح زیر آمده است. در این رابطه آقای « رامین صفر نیا» وکیل رسول بداقی در توییتی اعلام کرد : « موکلش #رسول_بداقی بابت اجتماع و تبانی به چهار سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی به یک سال حبس محکوم شده است.آقای بداقی همچنین به منع خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استانهای. هم جوار به مدت دو سال محکوم شده است.این حکم بدوی است و قابلیت اعتراض در دادگاه تجدید نظر دارد»
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در واخواست دوره اخیر خود آورده اند : « هیچ یک از مطالبات سال گذشته فرهنگیان تحقق نیافته است. احضار ها، پرونده سازی ها، بازداشت و تهدید معلمان متوقف شده و احکام ظالمانه علیه فعالان صنفی لغو شوند»
از نظرسندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ؛ این گونه احکام نخ نما ، فعالان فرهنگی و جنبش معلمان را پویا تر ، فراگیر تر و راسخ تر از گذشته راغب به خیابان آمدن نموده است . امروز بیش از هر وقعی تمکین در برابر خواست آزادی معلمان زندانی و لغو تمامی برگ های احضاریه ها و احکام صادره ، مطالبه اکثربت کارگران و زحمتکشان و اکثریت مردم ایران است
زنده باد اتحاد و مبارزه سراسری جنبش کارگری در همراهی با فرهنگیان !
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
دوشنبه
۲۹/فروردین/۱۴۰۱