کارزار جدید آموزش بین الملل برای آزادی اسماعیل عبدی

کارگری


آموزش بین الملل در همبستگی با اسماعیل عبدی و با درخواست آزادی فوری او کمپینی سراسری و بین المللی را از امروز ۱۶ مه ۲۰۱۷آغاز کرده است. ترجمه فارسی بیانیه آموزش بین الملل در زیر آمده است:

ایران: ضرورت اقدام فوری برای کمک به آزادی فعال صنفی معلمان
آموزش بین الملل یک بار دیگرفراخوانهمبستگی جهانی خود با اسماعیل عبدی را تصریح کرده و و مصرانه از مقامات دولت ایران می خواهد که بدون درنگ اسماعیل عبدی، از رهبران زندانی اتحادیه ای آموزش و پرورش،که اعتصاب غذا سلامتی اش را به مخاطره انداخته است، آزاد کند.

آموزش بین الملل (EI) نگرانی خود را در مورد سلامتی اسماعیل عبدی از اعضای زندانی هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، ابرازمی دارد. عبدی یکی از رهبران تشکل های صنفی معلمان تهران است که در زمان انتشار این بیانیه در شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود بسر می برد.  عبدی تا کنون ۱۶ کیلوگرم  وزن از دست داده و جانش در معرض خطر جدی است. عبدی که درشمال غرب تهران و در اوین زندانی است در ۷ اکتبر  ۲۰۱۶ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران به شش  سال زندان محکوم شد.

“کمپین بین المللی حقوق بشر ایران” تاکید کرده است که عبدی پس از شروع اعتصاب غذااز عوارض جانبی مانند کاهش وزن، فشار خون بالا و سرگیجه رنج می برد. او مصمم است که اعتصاب غذای خود را ادامه دهد، در حالی که مقامات زندان تا کنون به هیچ یک از خواسته های او واکنش نشان نداده اند.

اعتراض
اسماعیل عبدی در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت ماه)  در اعتراض به رفتار غیر قانونی و ناعادلانه  نسبت به فعالین مدنی در ایران و  “عدم استقلال قوه قضاییه و صدور احکام زندانبرای فعالان تشکلات معلمان و کارگری ”  اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.  او در بیانیه  ای که در۲۲ آوریل بطور علنی انتشار داد، دولت “اصلاح طلب” روحانی را به دلیل ادامه سرکوب معلمان تقبیح کرد و نوشت: ” اینک در فضای پسابرجام که فریاد قانون‌مندی، مردمسالاری، حقوق‌بشر و آزادی‌های مدنی دولتمردان، گوش فلک را کر کرده است، ما کماکان در معرض سرکوب غیرقانونی حقوق خود، بازداشت و زندانی کردن معلمان و فعالین کارگری، و تشکیل دادگاه‌های چند دقیقه‌ای هستیم که همه‌ی افراد با اتهامهای مشخص و یکسانی مثل: «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و…محاکمه و روانه زندان می‌ شوند.”

همبستگی
عبدی تاکید داردکه با این حال، با فراخوان کانون های صنفی معلمان و تصمیم جمعی، معلمان به تجمع “سکوت” متوصل شدند، در مجمع عمومی های کانون های صنفی حضور یافتند و در کمپین های مختلف از جمله ” کمپین برای بودجه  عادلانه” با حدود ۱۱۰ هزار امضا شرکت کردند تا توجه  را به خواسته های خود جلب کنند. او می نویسد” از طریق همه این راهها معلمان نشان دادند که اگرچه در تفکرات سیاسی متکثرند ولی در کنش صنفی و عدالتخواهانه متحدند و پیاده‌نظام منافع هیچ حزب و گروه سیاسی نیستند (ترجمه همراه با تطبیق با متن اصلی به فارسی).”

بازداشت
“اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران” گزارش داده است که عبدی در شرایط سختی در زندان نگه داشته شده، ارتباط او با جهان خارج از زندان قطع شده و به همسر و سه فرزند او اجازه ملاقات داده نشده است.

همسر عبدی گفته است که  از ماه مارس به بعد اطلاع موثقی از شرایط عمومی و سلامتی شوهرش به وی داده نشده است. او بطور جدی نگران ایمنی و تندرستی شوهرش هست.

وکیل عبدی، امیر سالاری، به “کمپین بین المللی حقوق بشر ایران” گفته است :” ماهمه مقامات دولتی – از رئیس قوه قضائیه، دیوان عالی کشور، دادستان کل، دادستان منطقه تهران، رئیس جمهور، وزیر اطلاعات و دیگر مقامات امنیتی – را  مسئول و پاسخگوی هر گونه آسیب به آقای عبدی می دانیم”.

آموزش بین الملل محکوم  می کند:
آموزش بین الملل،شدیدا هدف قرار دادن عبدی توسط مقامات دولتی به دلیل فعالیت های اتحادیه ای و مطالبه آموزش رایگان و در دسترس بودن آموزش عمومی برای همهرا محکوم می کند. آموزش بین الملل معتقد است که رژیم ایران به جای توجه به خواسته معلمان، مانند ایجاد اتحادیه های مستقل،دستمزد های بالاتر از خط فقر، بهداشت و درمان عمومی مناسب در سراسر کشور، طرح بازنشستگی مناسب، آموزش رایگان، کلاس درس امن برای دانش آموزان، و توقف خصوصی سازی آموزش و پرورش، فشار بر فعالان معلمانرا تشدید کرده است.

ضرورت حمایت
عبدی، همچون دیگر همکاران ایرانی، به حمایت شما نیاز دارد.  با صدای بلند به تحمیل حکم  شش سال زندان برای اسماعیل عبدی اعتراض کنید و از مقامات دولتی ایران بخواهید که او را فورا آزاد کنند!

منبع:
https://www.ei-ie.org/en/detail/15051/iran-urgent-action-needed-to-help-free-education-unionist
برایمشارکت در اقدام فوری آموزش بین الملل لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:
The EI Urgent Action Appeal is available here.

ترجمه و بازتکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۱۶ مه ۲۰۱۷
info@workers-iran.org
http://etehadbinalmelali.com/ak/