سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه: واکسیناسیون کرونا باید فوری و رایگان برای همه افراد کشور انجام شود!

کارگری

نزدیک به یکسال از شیوع ویروس کرونا (کوید-۱۹) در کشور سپری شده است و بسیاری از هم‌وطنان جان‌شان را از دست داده‌اند و بیشتر فوت‌شدگان از طبقه کارکر و فرودستان می‌باشند. چراکه عمدتا مشاغلی دارند که روزانه با افراد زیادی در تماس هستند و توانایی مالی تهیه تجهیزات بهداشتی و پیشگیری و انجام تست و آزمایشات برای تشخیص بموقع ابتلا به کرونا را ندارند و در صورت ابتلا به کرونا نیز توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌ و دارو را ندارند.

در این مدت کادر درمان در مقابله با کرونا جان‌فشانی کرده است و علی‌الخصوص کادر درمان غیر پزشکی که با وجود همه کاستی‌ها و حقوق ناچیز و عدم امنیت شغلی، تلاش حداکثری خود را در حفظ جان بیماران کرده‌اند و خسته و فرسوده شده‌اند که از آنان تقدیر و تشکر می‌کنیم. رانندگان زحمت‌کش شرکت واحد اتوبوسرانی نیز از جمله مشاغلی هستند که روزانه تماس حضوری با مسافران زیادی دارند و در شرایط کرونایی به شهروندان خدمت‌رسانی کرده‌اند و متاسفانه تعداد زیادی از رانندگان به کرونا مبتلا شده‌اند و شماری هم جان‌شان را از دست داده‌اند.

چند ماه پیش از شیوع کرونا تورم افزایش بسیار شدید داشت و طبقه کارگر حدود هفتاد درصد قدرت خریدش را از دست داد و با شیوع کرونا به رغم اینکه بخشی از طبقه کارگر بیکار شد و درآمد بخش وسیع‌تری از طبقه کارگر کاسته شد اما تورم سیر صعودی داشته است و هیچ رمقی برای طبقه کارگر نمانده که در انتظار واکسن ساخت کشور بماند که هنوز میزان تاثیرش و زمان تولیدش مشخص نیست.

از ابتدا امید همگانی برای نجات از این شرایط، تولید واکسن کرونا بوده است. اما به رغم اینکه واکسن تولید شده و بسیاری از کشورها مدتی است واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده‌اند، شاهد آن هستیم مسئولان کشور شعار تو خالی می‌دهند و با تعلل بسیار هنوز حتی تصمیم‌گیری نهایی در مورد نوع و چگونگی واکسیناسیون همگانی را انجام نداده‌اند. این روند غلط موجب از دست رفتن جان بسیاری دیگر خواهد شد و نگرانی و استرس عمومی در کشور را افزوده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، خواهان آغاز فوری واکسیناسیون رایگان با واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت با اولویت قرار دادن افراد آسیب‌پذیر و بدون تبعیض می‌باشد. سندیکا همچنین خواهان رسیدگی جدی و مناسب به معیشت طبقه کارگر و فرودست و مراقبت و حمایت‌های بهداشتی و درمانی از این طبقه آسیب‌پذیر در این شرایط سخت و اسف‌بار می‌باشد.

چاره زحمت‌کشان وحدت و تشکیلات است
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه