اطلاعیه شش حزب و سازمان سیاسی چپ و کمونیست در مورد اعدام سه زندانی سیاسی و حمله موشکی جمهوری اسلامی به اردوگاههای احزاب اپوزیسیون در کردستان عراق

اخبار نشريات

سرانجام رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در صبحگاه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ برابر با ۸ سپتامبر ۲۰۱۸سه تن از زندانیان سیاسی به نام های رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی  را در زندان رجایی شهر کرج اعدام کرد.این سه تن تنها به جرم مخالفت و مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی اعدام شدند.

رژیم جمهوری اسلامی در همان روز شنبه چند ساعت بعد از اجرای حکم اعدام این سه زندانی سیاسی در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه اردوگاههای مرکزی حزب دمکرات کردستان و حزب دمکرات کردستان ایران در عمق خاک کردستان عراق را مورد حملات موشکی قرار داد. متأسفانه در جریان این حملات موشکی بیش از ده تن از کادرها و پیشمرگان این دو حزب جان خود را از دست دادند و ده ها نفر نیز زخمی شدند.

این نوع جنایات در تاریخ حیات جمهوری اسلامی هیچ تازگی ندارد. رژیم جمهوری اسلامی هر گاه تحت فشار اعتراضات توده ای قرار گرفته است مذبوحانه تلاش کرده با اعدام زندانیان سیاسی و یا با انجام عملیات تروریستی و یا بمباران و موشک باران مراکز استقرار نیروهای اپوزیسیون مسلح مردم تشنه آزادی ایران و کردستان را مرعوب کند. همزمانی این جنایات رژیم با ایام برگزاری همایش های گسترده به نشانه گرامیداشت جانباختگانکشتارهای دهه شصت و موج محکومیت جمهوری اسلامی این پیام را در بر دارد که به رغم این مبارزات رژیم از انجام هیچ جنایتی کوتاه نمی آید. رژیم جمهوری اسلامی کرنش در برابر فشارهای بین المللیرا با تشدید فضای سرکوب در داخل همراه کرده است. اما مردم مبارز کردستان و سراسر ایران هر باربا نمایش شکوهمند همبستگی مبارزاتی خود پاسخ درخوری به رژیم جمهوری اسلامی داده اند. اینبار بویژه در شرایطی که رژیم جمهوری اسلامی در ابعاد سراسری بیش از هر زمان دیگری تحت فشار اعتصابات کارگری و توده ای قرار گرفته است و حربه ارعاب و سرکوب کارائی گذشته را از دست داده اند، با عکس العمل به مراتب کوبنده تری روبرو خواهد شد.

تا کنون با توجه به ماهیت مناسبات احزاب حاکم در کردستان عراق با دولت های ارتجاعی منطقه،حکومت اقلیم کردستان در برابر این نوع تعرضات آشکار و جنایات جمهوری اسلامی که امنیت مردم کردستان عراق را نیز به مخاطره انداخته است هیچگاه نه تنها واکنش قاطعی از خود نشان نداده،بلکه به تعهدات رسمی خود در قبال حفظ امنیت جانی نیروهای اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق عمل نکره است. این در حالی است که مسئولیت تأمین امنیت جانی نیروهای اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق کاملا بر عهده حکومت اقلیم کردستان است.در چنین شرایطی این مردم کردستان عراق هستند که با حضور مستقیم خود در میدان مبارزه و در صحنه سیاسی می توانند مداخله گری های ارتجاعی و جنایتبار جمهوری اسلامی و دیگر دولت های ارتجاعی منطقه را حنثی نمایند.

ما امضا کنندگان این اطلاعیه ضمن ابراز همدردی عمیق خود با  اعضای خانواده و بستگان این سه زندانی سیاسی و تأکید بر اهمیت تلاش های خستگی ناپذیر و صمیمانه ای که برای لغو مجازات این عزیزان انجام گرفت این جنایات جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم.

ماهمچنین حمله جنایتکارانه به اردوگاههایحزب دمکرات کردستان و حزب دمکرات کردستان ایران را شدیدا محکوم می کنیم،به خانواده، بستگان و یاران جانباختگان این واقعهتسلیت می گوییم و آرزوی بهبودهر چه زودتر زخمی ها را داریم.

ما طبقه کارگر و مردم آزادیخواه سراسر ایران را فرامیخوانیم که با دفاع از آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی، اعلام انزجار از مجازات اعدام و تشدید اعتراض علیه جنایتهایی که جمهوری اسلامی در کردستان مرتکب میشود،  همسرنوشتی و همبستگی مبارزاتی مردم حق طلب را در سراسر ایران گسترده و محکم نمایند.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

۱۸ شهریور ۱۳۹۷ – ۹ سپتامبر ۲۰۱۸

امضاها:

اتحاد فدائیان کمونیست

حزب کمونیست ایران

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

سازمان راه کارگر

سازمان فدائیان اقلیت

هسته اقلیت