اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست در محکومیت توپ باران مناطق مرزی کردستان عراق توسط سپاه پاسداران

اخبار رسانه های تصویری نشريات

با تجمع و اعتراض جلو کونسول گری های جمهوری اسلامی در سلیمانیه و أربیل به این جنایات اعتراض کنید

صبحگاه امروز دوشنبه نیروهای سباه باسداران جمهوری اسلامی با شلیک توپ و خمپاره و سلاح های سنگین به مناطق مرزی منطقه حاج عمران و چومان در کردستان عراق حمله جنایتکارانه دیگری را علیه مردم زحمتکش منطقه و احزاب اپوزسیون انجام دادند.
در این حمله که چند ساعت بطول کشید دو نفر از ساکنان منطقه زخمی شده و خسارات مالی زیادی از جمله به احشام و مزارع و محصولات کشاورزی مردم وارد شد و بخشی از ارتفاعات را به آتش کشیده شد و مردم روستاهای مورد حمله ناچارا خانه و محل های سکونت خود را ترک کرده و آواره روستاهای أطراف شده اند.

ظاهرا بهانه جمهوری اسلامی برای این جنایت وجود مقرهای احزاب اپوزسیون که در منطقه می باشد اما همه می دانند این فقط یک بهانه است و در طَی سال های گذشته مرتب و متناوبا برای ایجاد رعب و وحشت و نشان دادن قدر قدرتی خود به توپ و خمپاره باران منطقه دست زده است.

کمیته کردستان حزب حکمتیست این حمله ضد انسانی را بشدت محکوم میکند و از مردم شهرهای کردستان عراق میخواهد با تشکیل تجمعات و اعتراضات در جلو کونسول گری های جمهوری اسلامی در شهرهای اربیل و سلیمانیه به جمهوری اسلامی اعتراض کنند و حکومت اقلیم کردستان را وادار کنند به رژیم جمهوری اسلامی اعتراض کند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست 

سوم جولای ٢٠١٧