اعلامیه حزب حکمتیست، در محکومیت ترور در تهران

اخبار رسانه های تصویری

 

امروز چهارشنبه صبح طی دو عملیات تروریستی در تهران ۱۲ نفر کشته و ۴۲ نفر مجروح شدند. این دو عملیات تروریستی که همزمان صورت گرفت، مجلس رژیم اسلامی و مقبره خمینی را هدف قرار داده بود. داعش مسئولیت این عملیاتهای ترویستی را بعهده گرفته است.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست هر نوع عملیات تروریستی کور و حمله به مردم بیدفاع و غیر نظامی را قویا محکوم میکند و با بازماندگان قربانیان غیر نظامی اعلام همدردی میکند. این واقعه تروریستی در تهران غیرمترقبه نبود. دولت اسلامی در ایران مداوما مشغول سازماندهی ترور در منطقه و تروریزه کردن فضای زندگی مردم در داخل کشور است. این رویداد مسابقه تروریستی دولتها و دستجات اسلامی را تشدید میکند و قربانیان این مسابقه تروریستی شهروندان بیدفاعی هستند که منفعتی در تداوم جدال تروریستی دولتها و نیروهای ارتجاعی ندارند. همینطور رژیم اسلامی در ایران تلاش میکند با استفاده از این واقعه، به تنشهای منطقه ای و ماجراجوئیهای نظامی دامن زند، فضای پلیسی و ایجاد ارعاب در جامعه را تشدید کند و محتمل است برای قدرتنمائی دست به اقدام تلافی جویانه نظامی زند.

 

جمهوری اسلامی از جمله با حمایت آمریکا و غرب بقدرت نشانده شد. طالبان، القاعده و داعش را آمریکا و دولتهای منطقه ایجاد کرده اند. ابراز وجود جنبش اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی، مدیون تداوم تروریسم دولت آمریکا و موتلفینش و حمایت آنها از جنبش اسلامی در منطقه است. تروریسم اسلامی با دامن زدن به قتل عام و ناامنی و ایجاد ارعاب، مردم را از صحنه سیاسی قیچی میکند و فضا را برای گسترش اختناق توسط دولتها مُوجّه میکند. مبارزه با تروریسم کار دولتهای تروریستی و جریانات متفرقه تروریستی نیست، کار بشریت آزادیخواه جهان، طبقه کارگر و جنبشهائی است که منفعتی در تداوم جدال تروریستی ندارند. در ایران کوتاهترین راه پایان دادن به ترور و تحجر و جدال تروریستی در منطقه، سرنگونی حکومت اسلامی بعنوان یک رکن مهم تروریسم در منطقه و جهان است. مردم آزادیخواه ایران حاکمیت اسلامی در ایران را اصلی ترین منشأ ترور و تحجر در منطقه میدانند و سرنگونی حکومت اسلامی آغاز از نفس افتادن جنبش اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی در منطقه است.

 

نه به تروریسم اسلامی، نه به تروریسم دولتی!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ – ۷ ژوئن ۲۰۱۷