ترورهای جنایتکارانه در افغانستان و عراق محکوم است! – اعلامیه حزب حکمتیست،

اخبار رسانه های تصویری


بار دیگر تروریستها کابل را بخون کشیدند. صبح روز چهارشنبه ۱۰ خرداد در کابل، طی یک عملیات تروریستی و انفجار شدید، صدها نفر کشته و زخمی شدند. وزارت بهداشت افغانستان تا روز پنجشنبه از ۹۰ نفر کشته و ۴۶۱ نفر زخمی گزارش داده است. انفجار اخیر کابل در منطقه ای رخ داده است که کاخ ریاست جمهوری و سفارتخانه های کشورهای اروپائی در آن قرار دارند و مردم عادی و عابران از جمله کودکان قربانیان این توحش تروریستی بوده اند. همینطور روز جمعه ۲۹ اردیبهشت طی دو عملیلت انتحاری و انفجار خودروهای بمب‌گذاری‌ شده در ایستگاههای ایست- بازرسی در شهرهای بصره و بغداد، حداقل ۴۴ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت حملات به بغداد و بصره را برعهده گرفته است.
 
اشک تمساح امثال ترامپ و سران کشورهای مرتجع منطقه از جمهوری اسلامی و افغانستان و عراق تا عربستان و ترکیه برای قربانیان این حملات تروریستی، تنها مقدمات توجیه عملیاتهای نظامی و تروریستی وسیع تحت عنوان “مبارزه با تروریسم” است. چه کسی نمیداند که داعش و القاعده و اسلاف آنرا آمریکا و دولتهای منطقه ایجاد کرده اند، هنوز هم زیر بغل شان را گرفته اند و فی الحال با آنها مذاکره و بند و بست دارند. تروریسم اسلامی با دامن زدن به قتل عام و ناامنی و ایجاد ارعاب، مردم را بیش از پیش از صحنه سیاسی قیچی میکند و فضا را برای قلدری میلیتاریستی و دخالت نظامی زیر عنوان محکمه پسند “مبارزه با تروریسم” ایجاد میکند. تعهد ترامپ و ناتو و دولتهای منطقه به “مبارزه با تروریسم”، در واقعیت چیزی جز دامن زدن به مسابقه تروریستی نیست. با هر ترور و قتل عام اسلامیون، روسای کشورهای منطقه و سران دولتهای غربی یکبار دیگر از اسلام اعاده حیثیت میکنند. واقعیت اینست نفس وضعیت ایجاد شده در افغانستان و عراق و پر و بال گرفتن تروریسم اسلامی در منطقه، محصول سیاستهای آمریکا و ائتلاف تروریسم دولتی است. همانها که خالقان جهنم خاورمیانه هستند امروز در مقام مُنجیان و مُنادیان “مقابله با تروریسم” ظاهر شده اند! دولتهای غربی و حکومتهای مرتجع حاکم در کشورهای منطقه و جناحهای به اصطلاح “میانه رو” اسلامی، نه میخواهند و نه میتوانند در مقابل تروریسم بایستند. افغانستان و عراق را آمریکا با عملیات صدور دمکراسی و “مقابله با ترویسم” به این روز انداخت و بعد بیش از بیست سال آب خوش از گلوی این مردم پائین نرفته و هر روز قربانی تروریسم هوائی و تروریسم اسلامی اند.

حزب کمونیست کارگری حکمتیست تروریسم کور و قتل عام مردم بیدفاع در کابل و بصره و بغداد را قویا محکوم میکند و با قربانیان و بازماندگان این واقعه صمیمانه ابراز همدری میکند. مقابله با تروریسم کار مردم آزادیخواه و پیشروی است که منفعتی در تداوم تروریسم و میلیتاریسم ندارند.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ – ۱ ژوئن ۲۰۱۷